Priser
Samtliga priser är angivna i SEK. Pris kan väljas att visa både inklusive och exklusive moms. Ni väljer själva i menyn ovan hur ni vill visa Era priser. Vi reserverar oss för eventuella prisförändringar på grund av ändrad moms, onormalt stora förändringar i valutakurser, inköpspriser eller av myndigheter pålagda avgifter.
Vid ordervärde över 5 000 SEK (exkl. moms) lämnas 5% rabatt på ordervärdet samt vid ordervärde över 10 000 SEK (exkl.moms) lämnas 10% rabatt på ordervärdet.
Beställning
Beställning som görs i annans persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt manipulerar beställningen, och det medför att vi lider ekonomisk skada kommer resultera i att polisanmälan görs. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Vid beställning hos oss måste du vara 18 år och om inte krävs krävs skriftligt godkännande av målmsman.
Beställning som görs före 12.30 packas och skickas vanligtvis från lagret samma dag. Beställningar efter detta packas och skickas vanligtvis efterföljande dag.
Klarna
Betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. 29 kronor i fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager.
För att kunna betala mot faktura behöver beställningen skickas till din folkbokförda adress, och du behöver uppge korrekta och fullständiga personuppgifter.
Frakt
Ni har som kund möjlighet att vid betalning i Kassan välja det fraktsätt som passar Er bäst.
Vi erbjuder fraktsätt utifrån om Ni är företag (återförsäljare) eller privat (samtliga övriga kunder) och beroende på vad Er order väger.
Vilka fraktsätt som erbjuds för Er specifika order kan därför variera och alternativen finns valbara i samband med att ni godkänner Er order och i samband med detta ser Ni den aktuella fraktkostnaden.
Följande fraktsätt erbjuds;
PICK-UP - upphämtning av order hos Nordic Gateway Distribution AB
PostNord Varubrev - Distribution av försändelser, mindre paket, till brevlådan. Om inte försändelsen kan lämnas i brevlådan får mottagaren instruktioner om att hämta ut det på närmsta ombud för PostNord.
Spårbarheten är begränsad. Sändningsnummer på försändelen skickas i leveransavisering från lager till angiven mailadress/telefonnummer.
PostNord Parcel Nordic - Distribution av paket till företag med PostNord. Sändningsnummer på försändelsen skickas i leveransavisering från lager till angiven mailadress/telefonnummer.
Schenker Parcel Inrikes - Distribution av paket till företag med Schenker AB. Sändningsnummer på försändelsen skickas i leveransavisering från lager till angiven mailadress/telefonnummer.
Schenker Ombud Standard - Distribution av försändelse till närmsta ombud/utlämningsställe för Schenker. Sändningsnummer på försändelen skickas i leveransavisering från lager till angiven mailadress/telefonnummer.
Pall-Ett - Distribution av större order på EUR-pall.
Leverans
Ni har som grundregel Era varor 3-7 dagar efter beställning, beroende på beställningstidpunkt och vart varorna skall skickas.
Reklamation
Vill Ni reklamera en vara, som är defekt eller skadad, kontakta vårt lager på 0380-55 64 10 alternativt produktion@nordic-gateway.se. Var noggran med att ha Ert ordernummer tillgängligt vid kontakt med oss. Det krävs alltid kontakt med lagret och godkännande av dem innan varor kan returneras. Vid retur ansvarar Ni för att varorna inte tar skada eller förstörs under transporten.
Vid reklamation av produkter utifrån deras egenskaper skall Mic eller Anna kontaktas.
Retur & Bytesrätt
Vid retur krävs kontakt med lagret och godkännande innan varor returneras. Ni står för transport tillbaka till vårt lager och har ansvar för att varorna inte blir skadade under transporten.
Transportskador
Om Ert paket är skadat i samband med mottgandet är det viktigt att anmälan sker på plats av Er och att lagret kontaktas.
Tvist
Vi strävar alltid efter att lösa våra problem tvister i samråd med kunden. Vid eventuell tvist hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).